25.5.16.

Ugostiteljstvo i ugostiteljsko usluživanje: Ko su pravi ugostitelji?

Kao profesionalni ugostitelj po obrazovanju, a priroda mog posla često me odvodi u razne ugostiteljske objekte, restorane, kafiće, barove, u njima primećujem:
Ambijenti su ima lepi, čisti, hrana im je vrhunska, ali nešto nedostaje. Najčešće ima fali ono što nas je učio naš profesor usluživanja gospodin Srdić. Znao je da se nasrdi na nas kad uoči neku nepravilnost u našem radu ili ponašanju, baš se trudio i jako mu je bilo stalo da što više naučimo, pre kako da se ponašamo nego kako da nosimo 7 tanjira na jednoj ruci.

Konobari su domaćini u restoranu a ne sluge

Na samom početku da razjasnimo jednu stvar. Vi kao konobari ili konobarice niste ničije sluge, ni robovi. Vi ste na prvom mestu domaćini!


Vidite ovako, da uprostimo priču i svedemo situaciju  na kućnu atmosferu.
Dođe vam u kuću vaš prijatelj u društvu njegovog rodjak iz inostranstva kojeg vi do tada niste imali priliku upuznati, kako će te se ponašati?
Kucaju vam na vrata, otvarate i puštate ih u nutra. Drago vam je kada vidite vašeg prijatelja i od srca se smešite, srdačno se pozdravite. Upoznajete njegovog rođaka i pokazujete im gde će odložiti svoje stvari, prihvatite kaput i okačite na vešalicu.
Sledeći korak je da im pokažete gde će sesti. Tudite se da držite stan urednim i lepim jer samim tim govorite mnogo o sebi.
Kada su se smestili pitate ih kako su putovali, jesu li se umorili. Pošto znadete da dolaze s'puta i da verovatno nisu imali priliku da nešto pojedu ili popiju nudite ima piće i nešto na čačkalicu dok se meso iz rerne u potpunosti zapeče. Nisu sigurni šta bi popili, vi uskačete ( Ako ste za nešto kratko a žestoko imam prlepu rakiju šljivu koju peče moj deka u jednom selu pored Valjeva, odlična rakija, siguran sam da će vam se svideti)! Nećete napanjiti muziku da se od nje ne može pričati niti će te ih poslužiti pićem i hranom a vi otići u drugu sobu peglati veš ili šta već.

Ovakav odnos prenesite u restoran u kojem ste vi domaćin u vašoj smeni i ponašajte se prema svakom gostu poznatom kao da je vaš prijatelj a prema njegovom društvu kao da su rodjaci iz inostranstva, ubrzo će te uvideti da više ne računate na vašu zagarantovanu dnevnicu, već na bakšiš koji sigurno neće izostati i često neće biti mali!

Posluživanje se u ugostiteljskim objektima razlikuje od posluživanja u drugim uslužnim delatnostima.

Nije isto posluživanje kupca u trgovini i gostiju u ugostiteljstvu. Na kojoj visini će biti ugostiteljsko posluživanje zavisi od vrste i kategorije ugostiteljskog objekta kao i cena ugostiteljskih usluga. Uslužno osoblje u ugostiteljstvu treba uvek imati na umu da je zadovoljstvo gosta merilo kvaliteta pruženih ugostiteljskih usluga. Zato je dužnost uslužnog ugostiteljskog osoblja da svoje znanje i umijeće posveti krajnjem cilju, a to je da se gost u ugostiteljskom objektu osjeća što bolje, bolje nego kod svoje kuće. Kada se ima to na umu naše društvo treba poklanjati još veću važnost ovoj oblasti.


Nema više starog gostoprimstva i „dubokih“ klanjanja ugostiteljskih radnika pred gostima. To je moralo biti prevaziđeno, jer nije u skladu s našim društvenim norama- bahato samo bahato. Polazeći od činjenice da su uslužni odjeli ugostiteljskih objekata ujedno i prodajni, a ugostiteljski radnici koji poslužuju goste jelima, pićima i napitcima u isto vrijeme i trgovci od kojih mnogo zavisi kakav će biti krajnji financijski ishod, tj. kolika će biti primanja – plate zaposlenih u tom ugostiteljskom objektu.

Osoblje koje poslužuje goste treba se pridržavati određenih pravila koja su vremenom zaživela u ugostiteljskoj praksi. Najpravilnije radnje uslužnog osoblja jesu one koje su najpraktičnije u službi posluživanja. Može se smatrati stručan samo onaj radnik koji se bavi posluživanjem gostiju ako poznaje najpraktičnije radnje iz oblasti ugostiteljskog posluživanja.

Ugostitelji koji imaju kulturan odnos prema domaćim i stranim gostima s kojim svakodnevno komuniciraju, zatim stručnost, želju za stalnim napredovanjem u struci, snalažljivost, ljubaznost, humanost, druželjubivost, dobro pamćenje, dobru moć zapažanja, brzinu, pravovremenost, izdržljivost, okretnost, međusobno poštovanje, susretljivost, blagonaklonost, discipliniranost, srdačnost, urednost, uglađenost, higijensku pripravnost, zdrav izgled, vedro raspoloženje, znanje iz psihologije, opšte kulture, da znaju gde se nalaze neke kulturne znamenitosti, kako do njih stići, gde se nalaze pozorišta, neke veće kompanije ili pak zanimljiva mesta za noćni provod. Ovo sve navedeno čini jednog ugostiteljskog radnika dobrim ugostiteljom.

Retko srećem takve ugostitelje ali ih ima još uvek. Moram navesti kao primer jedan restoran a zove se Roža Forum.

Restoran Rože Forum

http://www.luftika.rs/roza-forum/

Njegov domaćin Aleksandar kupio me jednom "sitnicom" prešao je ceo krug oko stola da bi me uslužio sa moje leve strane i ako je to mogao da uradi sa suprotne strane stola gde se do tada nalazio. Dokle odlazi filozofija ugostiteljstva i usluživanja vam govori samo iz ovog jednog primera. Aleksandar zna da je većina ljudi pa i njegovih gostiju desnoruki, da gestikulišu desnom rukom i njom obavljaju najviše radnji tokom dana, samim tim nehotice dok rukom nesto objašnjavaju mogu prosuti vrelu čorbu sebi na noge ako im pridjete sa pogrešne strane! Prema tome ugostitelji nisu robovi i sluge kako sebe načešće doživljavaju, već gospoda sa visokim gospodskim manirima!

Нема коментара:

Постави коментар

Aplikacija za merenje gluposti

Najnovija aplikacija za merenje kvaliteta vazduha ustvari je aplikacija za merenje gluposti! Ako premašuje level 100 znači da onaj kome se...